Siła blogów ekonomicznych

Coraz więcej znanych (i mniej znanych) ekonomistów prowadzi blogi internetowe. McKenzie i Özler zadają sobie pytanie, jaka jest siła oddziaływania tego sposobu informowania/komunikacji? Za pomocą narzędzi ekonometrycznych oraz eksperymentu starają się zweryfikować siłę oddziaływania blogów na trzech polach:

  1. Większa liczba internautów zapoznająca się ze streszczeniami artykułów naukowych oraz zwiększona liczba pobrań samych artykułów.
  2. Budowanie reputacji autora i instytucji, którą reprezentuje.
  3. Zmiana nastawienia czytelników (m.in. polityków) do kwestii omawianych na blogu.
Spodobało się? Podaj dalej:

Autor: David J. McKenzie, Berk Özler
Tytuł: The Impact of Economics Blogs
Źródło: CEPR Discussion Paper
URL: www.cepr.org/pubs/dps/DP8558.asp

Skomentuj artykuł

Możesz używać następujących tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>