Przejdź do treści

(nie)główny ekonomista

  • Ekonomia
  • Biznes & Finanse
  • Prace naukowe
  • Różności
    • Cytaty
    • Recenzje
    • Humor
  • Informacje
    • Autorzy
    • Mapa serwisu
Strona główna > marka
Opublikowano 2 lutego 2008 przez Szymon Mazurek

Siła marki

Z badania BAV (BrandAsset Valuator™) wynika, że najsilniejsze obecnie wśród Polaków marki to:

  1. Polska (jako kraj),
  2. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy,
  3. Nokia,
  4. Danone,
  5. Polsat,
  6. Wedel.

Co oznacza siła marki w tym badaniu? BAV opiera się na 4 kategoriach (filarach), które ostatecznie decydują o sile marki:

  • wyróżnialność (differentiation) – co różni jedną markę od innych,
  • zapotrzebowanie (relevance) – stopień, w jakim marka odpowiada potrzebom konsumentów,
  • szacunek (esteem) – jakość, reputacja i zaufanie do marki,
  • wiedza (knowledge) – skumulowane doświadczenia konsumentów z marką.

Czytaj dalej Siła marki

Biznes & Finanse Ekonomia

konsument marka marketing

Opublikowano 14 września 2007 przez Szymon Mazurek

Chiński inwestor

Chiński smokCiekawą analizę konsekwencji sporych chińskich inwestycji zagranicznych autorstwa Philipa Lane’a przeczytać można na VoxEU.org. Najgłośniejsze chińskie akwizycje ostatnich lat to Thomson (TCL) i dział produkcji komputerów IBM (Lenovo). Ich rodzime marki – np. Haier – też zaczynają zdobywać rynki zagraniczne (więcej silnych chińskich marek w raporcie Interbrand).

Warto zwrócić uwagę, że choć powszechnie Chiny (jak i inne kraje Azji Południowo-Wschodniej) wciąż uznaje się za typowego taniego wytwórcę, to w rzeczywistości tamtejsza gospodarka jest dużo bardziej zaawansowana.

Czytaj dalej Chiński inwestor

Biznes & Finanse Ekonomia

bezpośrednie inwestycje zagraniczne Chiny finanse marka

Opublikowano 6 grudnia 2006 przez Szymon Mazurek

Konsument doinformowany

Financial Times opublikował artykuł o wpływie internetu na znane marki sieciowe: McDonalds, Starbucks itp. (tytuł oryginalny: People’s web takes on the big brands, tytuł polskiego tłumaczenia: Wielkie marki mogą zaplątać…

Czytaj dalej Konsument doinformowany

Ekonomia

internet konsument marka marketing

Wyszukiwanie

(nie)główny ekonomista

Piszemy o

bezpośrednie inwestycje zagraniczne bezrobocie BIZ Biznes & Finanse blog ceny Chiny cykl koniunkturalny edukacja Ekonomia ekonomista finanse giełda globalizacja globalne ocieplenie Humor internet konsument korzyści koszyk gwarantowanych świadczeń medycznych kryzys kryzys finansowy kryzys gospodarczy marka marketing Nauka nieruchomości oil peak pieniądz podatek liniowy podatki Polityka polityka gospodarcza polska praca przedsiębiorca ropa naftowa Rosja służba zdrowia ubezpieczenia ubezpieczenie zdrowotne Unia Europejska USA waluty wydajność

Archiwum

  • Sierpień 20121
  • Grudzień 20111
  • Listopad 20115
  • Październik 20113
  • Luty 20111
  • Listopad 20101
  • Maj 20101
  • Luty 20101
  • Styczeń 20104
  • Grudzień 20093
  • Marzec 20093
  • Luty 20094
  • Styczeń 20093
  • Październik 20083
  • Wrzesień 20083
  • Lipiec 20082
  • Maj 20082
  • Kwiecień 20088
  • Marzec 20088
  • Luty 200811
  • Styczeń 200814
  • Grudzień 20072
  • Listopad 20072
  • Październik 20072
  • Wrzesień 200713
  • Sierpień 20072
  • Lipiec 200710
  • Czerwiec 200720
  • Maj 200711
  • Kwiecień 200710
  • Marzec 20078
  • Luty 20072
  • Styczeń 20074
  • Grudzień 20064
  • Listopad 20068

Warto zajrzeć

  • Dangerous Economist
  • Economist’s View
  • Ekonomista w przebraniu
  • eur macro (interaktywne modele ekonomiczne)
  • Everyday Economist
  • Freakonomics
  • Greg Mankiw
  • MIT OpenCourseWare
  • Niezależny blog finansowy
  • Rybinski.eu
  • The Big Picture
  • To mnie rajcuje
Popularno-naukowy blog głównie ekonomiczny.