Idealny produkt w pełni zaspokaja określoną potrzebę lub potrzeby nabywcy. Jakie potrzeby zaspokaja zegarek? Pokazuje, która godzina? To dotyczy tylko mało luksusowych modeli. Jaki powinien być zegarek dla bogatych zapracowanych…
Opublikowano 3 maja 2008 przez Szymon Mazurek
Opublikowano 2 lutego 2008 przez Szymon Mazurek
Z badania BAV (BrandAsset Valuator™) wynika, że najsilniejsze obecnie wśród Polaków marki to:
- Polska (jako kraj),
- Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy,
- Nokia,
- Danone,
- Polsat,
- Wedel.
Co oznacza siła marki w tym badaniu? BAV opiera się na 4 kategoriach (filarach), które ostatecznie decydują o sile marki:
- wyróżnialność (differentiation) – co różni jedną markę od innych,
- zapotrzebowanie (relevance) – stopień, w jakim marka odpowiada potrzebom konsumentów,
- szacunek (esteem) – jakość, reputacja i zaufanie do marki,
- wiedza (knowledge) – skumulowane doświadczenia konsumentów z marką.
Opublikowano 6 grudnia 2006 przez Szymon Mazurek
Financial Times opublikował artykuł o wpływie internetu na znane marki sieciowe: McDonalds, Starbucks itp. (tytuł oryginalny: People’s web takes on the big brands, tytuł polskiego tłumaczenia: Wielkie marki mogą zaplątać…