W latach 70. XX wieku bardziej zaawansowany technicznie standard Betamax autorstwa Sony przegrał rynkową batalię z tańszym systemem VHS od JVC. Po latach sytuacja się odwróciła. W wojnie formatów Blu-ray…
Opublikowano 8 marca 2008 przez Szymon Mazurek
Opublikowano 18 września 2007 przez Szymon Mazurek
Na przykładzie przemysłu odzieżowego James Surowiecki pokazuje w The New Yorker sytuację, kiedy piractwo, choć uciążliwe dla producentów i twórców, nie jest szkodliwe dla rynku: nie uszczupla dochodów producentów, a…
Opublikowano 10 czerwca 2007 przez Szymon Mazurek
W notce sprzed tygodnia na blogu Edwina Bendyka znalazłem link do publikacji „Weaponomic: The Global Market for Assault Rifles” autorstwa Phillipa Killicoata z Oxford University. To ekonomiczna analiza rynku broni ze szczególnym naciskiem na karabinki Kałasznikowa. Czym można wyjaśnić ogromną popularność tej broni, która ma już 60 lat?